View Single Post
Old 10-07-2004, 20:57
krukab krukab is offline
No personal life

Thumbs up Porsche remmen & de Weedeater

Afgelopen dagen weer druk bezig geweest met van alles en nog wat !!
Als eerste zijn van de week de draagarmen bij Volksrepairs voorzien van nieuwe fuseekogels.
Daarna zijn de veerpaketten bij Mc Gyver op de zaak ingekort,opnieuw afgelast en geboord.
die moeste ook 44mm per kant ingekort worden,maar dat betekende dus ook dat de "centers" waarmee
de draagarmen op de veerbladen zitten zuiver geboord moesten worden !!
Ook zijn de kopkanten na het doorzagen opnieuw afgelast,want anders valt het nooit in de as te schuiven !!

Het middenblok op de voorgrond komt uit een oude sloopas,en dit vergemakelijkt het opnieuw aflassen van de kopkanten.
Met dank aan Meetlint voor het lenen van het blok !!

De onderste draagarm is gemonteerd en het bovenste veerpakket zit erin !!
Mc Gyver is aan de andere kant al druk bezig de remklauwadapter in te meten ...

Zonder Mc Gyver zou deze ombouw ook nooit zo snel te realiseren zijn geweest ... thanks Groen !!

Draagarmen,fuseestuk,naaf,adapter en 964 remschijf ... dit wordt een remsysteem wat ik volgens mij nog niet eerder
onder een spijltje heb zien zitten

Het "voordeel" van de versmalde Weedeater as wordt straks weer een beetje teniet gedaan door de 25mm adapter en 8mm spacer.
Tja,met standaard pano remmen (en dus ook steek 5x112 velgen)zou ik wél het volle profijt van de 44mm (per kant) versmalde as hebben gehad ... Nou ja,misschien voor een volgende "klant" dan maar

Zo ziet het eruit !!
De 996 Carrera achterremklauw loopt 2 á 3mm vrij in de 6x16 Fuchsvelg ... zonder het 8mm spacers was het ook niet gegaan ...
Moest zelfs wat van de 996 klauwen afvijlen,anders liepen ze in het velgbed vast ... 15 en 16" Fuchsen hebben nl hetzelfde velghart (één stansmal) en Porsche heeft het verschil in de binnenste velgbedden gezocht ....
User-x heeft zelfs nog iets grotere remklauwen (996 Turbo achterklauwen) in 16" velgen,maar dat zijn C2''s,en die hebben itt Fuchsen,wél een recht velgbed.

maar het past,en daar was het mij allemaal om te doen

Binnenaanzicht ... T2b fuseestuk,T2naaf,adapter 5x112 naar 5x130 en de 964 achterremschijf ... het gaat allemaal net !!
Hier zit ook al de remklauwadapter gemonteerd ... "ff" tussendoor door Mc Gyver gemaakt,toen ik vrijdagmiddag mijn remleidingen liet persen bij Goodridge in Delft

Moet alleen een kleine "vijltje" langs de buitenste remblokken halen,want die lopen iets aan op naaf van de remschijf :frown:

Vrijdagmiddag ALLE remleidingen in RVS laten maken,met geperste T-stukken.
Voor de rest wordt het onder de bus op maat(lengte) gemaakt ... maar het betekend wel,dat er tussen de
uitgang uit de hoofdremcilinder en de remklauw (of achter wieltremcilinder) GEEN koppelingen meer zitten !!
Dus alle (mogelijke) lekkagepunten worden zo tot een absoluut minimum beperkt !!
(De geperste T-stukken kunnen trouwens een druk van max 600 bar weerstaan .. )

Was wel weer een aanslag op het budget,maar dan heb je ook wat !!
Reply With Quote