Na lange tijd een
update:
Aangezien de
versnellingsbak al lange tijd niet meer soepel schakelde heb ik besloten hem te
reviseren.
Eerst wist ik niet goed wat te verwachten qua moeilijkheidsgraad maar het
viel uiteindelijk goed mee alles zelf te doen + ik heb hulp gehad van een vriend. Dus gewoon goed kop erbij houden en iedereen met technische kennis van motoren kan dit wel.
Uithalen was wel rotte klus door wat plaatsgebrek en de aandrijfflens die altijd bleef haken.
Uiteindelijk was het hoog genoeg opkrikken van de motor de goede truc.
In deze staat kwam de bak eruit:
Olie eruit en bak opengehaald:
Tandwielen in nog goede staat:
Alles kuisen in petroleumbak en droogblazen met luchtcompressor:
Wat propere onderdelen:
Behuizing na een trip to the hogedrukreiniger:
Nieuwe stukkies:
Original parts natuurlijk:
Nieuw lager op as laten persen (oude ernaast):
Alles weer rustig opbouwen:
En......klaar is Kees:
Ook het
schakelmechanisme onder handen genomen:
slijtagestukken nieuw gekocht:
Van het rubber op de schakestang bleef zo goed als niet over, met als gevolg een enorme speling.
Oud vs. nieuw:
Beugels e.d. demonteren en proper maken:
VOOR
NA
Popnagels uit beugel geboord, nieuwe rubber erin en vastzetten met boutjes ipv popnagels:
Dit was het voo zover. Nu nog de bak erin en goed afstellen.
Foto's volgen.
