Quote:
Originally Posted by Vains
Hey Erik,
Bel deze mensen eens, zij hebben er wel ervaring mee heb ik zo het idee www.freddycane.com
|
Hier heeft mailen geen zin. Het enige dat ze je constant vragen is hoe dik je geldbuidel is. Je krijgt daar nauwelijks info en verdoet alleen je tijd. Dat blijkt eigenlijk ook al uit de teksten op de site, als je eens telt hoevaak ze terugvallen op "alles is afhankelijk van hoeveel geld je te besteden hebt". Volgens mij is dat wel redelijk logisch.
Beter is het om voor jezelf even alles op een rijtje te zetten en dan eens daar langs te gaan.
Ik heb de PB's van Dennis hierover nog, die kan ik je wel even doorsturen, en ik kan je wat info regelen over die Jenvey ITB's als je wil.
Kijk eens bij van Kronenburg voor de DTA's, zij hebben een eigen systeem (KMS). Voor de motortuning kun je eens op de site van SLS-tuning in Duitsland kijken. Daar zijn ze heel duidelijk over wat te bereiken is en wat voor bedragen je daarbij kunt verwachten. Natuurlijk kun je hier altijd van af wijken, maar zo krijg je een idee van wat je kwijt bent en wat je ervoor terug krijgt. Zij kunnen ook ITB's voor je regelen en inbouwen / afstellen als je wilt. Van Kronenburg kan dit trouwens ook.
Freddy kan dit ook allemaal, maar hij werkt alleen met eigen onderdelen en eigen setups, en stelt je niet in staat onderdelen van buitenaf aan te leveren. Zo loopt de prijs vaak al erg snel op stelt hij de grenzen op waarbinnen je moet werken. Hij weet wel ontzettend veel van tuning en ITB's, maar geeft maar heel weinig info vrij.
Quote:
Originally Posted by Erik
Net nog even gelezen over de Badger5 DTH kit. Dit lijkt me ook wel wat (heb hier nog geen prijzen van gekregen).
Heb inmiddels begrepen dat hoe korter het inlaattraject is hoe beter de prestaties worden. Met het oog op de DTH sets zouden deze dan beter moeten zijn dan een normale DCOE set. (???) Iemand die hier meer van weet?
|
Prima setje.
Wat de inlaat betreft ligt het een beetje aan welke toerentallen je wilt gaan draaien. Kort gezegd geldt dat hoe hoger de toerentallen, hoe korter de inlaat moet zijn, en andersom. Wanneer de inlaatklep sluit wordt de lucht in de inlaat terug gestuurd. Deze luchtstroom moet op het juiste moment weer omgekeerd worden richting inlaatklep zodat de vulling beter is (pulsdruk-vulling).
Hier vind je overigens de prijs van die 45mm Badger5 set.
Hier vind je overigens de prijs van die 45mm Badger5 set.
Alle info die je nodig hebt over inlaatlengte en meer vind je hier.
Voor gebruikte setjes kun je ook zo nu en dan eens hier kijken, daar komen ook wel eens Badgers voorbij.
Als het goed is moet je hier verder mee kunnen. Zo niet, hoor ik het wel.