Thread: aanschaf jetta
View Single Post
  #24  
Old 12-07-2004, 10:46
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Bijna te simpel om uit te leggen:
Kijk bij de auto waar je de installatie uit sloopt hoe alles vastzit en werkt, haal alles los en bouw het net zo in je eigen auto. Je moet alleen een ander gasstuk kopen/maken dat op jouw carburateur past.

Oftewel:
-schroef de gastank zelf achterin of onder je wagen.
-boor een gat ergens in je achterscherm/achterpaneel/bumper om de vulaansluiting te monteten.
-boor nog een gat in je bodem en leidt hier de koperen gasleiding (net zoietsa als remleiding alleen dan dikker) door dit gat naar onder de bodem van de wagen. Zet de leiding met klemmetjes vast totdat je bij de motorruimte uitgekomen bent.
-schroef de verdamper (weer gaten!! in de wagen, kutgaszooi) tegen het binnenscherm aan de kant waar je ruimte hebt (meestal niet de kant waar de accu zit).
-sluit de gasleiding aan op de verdamper, alsmede een aanvoer en retourslang waar koelvloeistof doorheen zal gaan stromen. Dus je moet ergens een koelslang doorsnijden om de verdamper te kunnen verwarmen.
-uit de verdamper komt een slang met een instelbare weerstand die je naar je gasstuk leidt, welke je weer op de carburateur schroeft.
-verder nog even wat bedrading aanleggen, een electromagnetische afsluiter in je brandstofslang en een knopje in de wagen om tussen benzine en gas te schakelen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote