Thread: Mijn Jetta MK1.
View Single Post
Old 05-07-2008, 19:42
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Default Mijn Jetta MK1.

Even een topicje over mijn Jetta, waar ik sinds een paar weken mee bezig ben...
Ik wilde al jaren een Jetta MK1 kopen, maar is er nooit van gekomen.
Wel Golfjes MK1 maar nog nooit een Jetta.
Aangezien er nu over een aantal maanden gezinsuitbreiding komt heb ik toch besloten om er een te kopen, anders komt het er niet meer van .
Het is een 84er geworden, staat als 1.5C op kenteken maar heeft alle kenmerken van een TX zoals de kuipstoelen, LM reservewiel, getint glas enz.
De Jetta heeft een orginele kilometerstand van 64000, boekjes compleet ingevuld en elk jaar zijn beurten gehad (ook in de jaren dat er maar 1000-1500 km. zijn afgelegd).
Is verder in nette staat, paar hele kleine plekjes her en der, maar keihard op de bekende plekken zoals bodem, accubak, kofferbak, wielranden en tankdop.

Paar weken geleden dus opgehaald en meteen ff de onnodige dingen verwijderd (imperial, volop stickers enz.)
Verder was de Jetta al voorzien van gepolijste klinken, gepolijste teardrops, verlaging 40mm en een houten stuurtje.
Inmiddels heb ik er al gele H4 lampen in zitten en chromen spiegels gemonteerd.
De schroefset (tec) ligt al klaar en gaat er volgende week onder, samen met een paar nieuwe toplagers, draagarmen en een grote beurt.
De nieuwe wielen heb ik vanmiddag opgehaald en komen er ook volgende week onder, het zijn Mattig StahlSportFelge geworden in 7x13 ET20 en ET03.
Verder zou ik nog graag eens een spucknapf stuur er in willen, en nog wat andere dingetjes, al zal dat nog wel ff duren omdat ik nogal druk ben met een verbouwing thuis en erg weinig tijd voor de Jetta heb nu.

Hier alvast een paar foto's, volgende week volgen er meer van de nieuwe look.

Reply With Quote