View Single Post
  #12  
Old 07-07-2008, 15:42
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

k, weer ff een update(tja, als Richard het niet doet, doe ik het wel):
-Motor loopt weer, uiteindelijk dus de koppakking vervangen, een watermondje(ondanks dat het van alu was, was het helemaal weggerot), nieuwe in- en uitlaatspruitstuk pakkingen, nieuwe radiateur enz.. Hadden nog ff een lastig iets: motor wilde eerst niet draaien, kwam geen diesel(tja, dan doet ie het erg lastig jah...), dit kwam omdat de pomp leeg stond, en doordat er lucht inzat, kon ie ook geen nieuwe diesel meer aanzuigen: oplossing hiervoor is om de retourleiding van de pomp los te halen, pomp van bovenaf dan met een 50cc spuitje met diesel te vullen(soort ontluchten tegelijk), dan de aanvoerslang van het filter af, en ook die slang vullen met diesel, dan alles weer aansluiten en toen deed ie het weer!
-netjes warm laten draaien om te ontluchten en de fan aan te laten slaan(goh, wat duurt dat lang zeg, thermoswitch schakelt pas de fan in bij 105gr C...)
-hierna weer de kleppendeksel eraf en de kopbouten nog eens nagetrokken(2 manuals hebben daar verschillende meningen over: Haynes zegt: 90gr natrekken, VW service manual zegt: 90Nm natrekken, wat wel erg weinig lijkt, aangezien ze daarvoor al 60Nm en 180gr zijn aangedraaid(had de momentsleutel op 140Nm staan en kreeg er geen beweging meer in, hierna op 90 gezet en daar zat ie allang op..)
-Hierna proefrit gemaakt, rijdt weer als een tiet, en de km teller doet het ook weer perfect(naald beweegt nu weer zonder horten en stoten, geeft de juiste snelheid weer aan en de dagteller loopt ook weer netjes op, lag dus aan de tellerunit)
Zit nu alleen nog 1 storing in: lampje van de oliedruk blijft branden en de koelvloeistoftemperatuur meter in het dashboard geeft net anders de waarde aan(bij koude motor dus op MAX staan, en hoe warmer de motor wordt, des te koeler staat de meter), dit is waarschijnlijk te wijten aan een massa-probleempje, maar dat moet nog ff uitgezocht worden.
Dan rest eigenlijk alleen nog een keer de remmen vervangen(nieuwe schijven, blokken en vloeistof is al onderweg), het interieur opknappen en een HELE GOEDE poetsbeurt geven...

Tot zover...
Reply With Quote