
25-07-2008, 10:42
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
|
|
Je kan het wel softwarematig regelen, maar even ergens een potmetertje tussen zetten werkt niet. De ecu meet verschillende waardes en aan de hand daarvan wordt het brandstofmanagement geregeld.
Je moet dus meerdere factoren beïnvloeden om een gewenst resultaat te behalen.
De brandstofpomp zelf kan je niet regelen. Die geeft een vast volume af (liters per uur) Alles wat er teveel ingaat, gaat middels de retourleiding weer terug de tank in.
Een pomp met een lagere druk geeft tot resultaat dat de motor slecht start en in het begin beroerd loopt. Dus ook daar valt weinig te behalen.
De grootste boosdoender is nog altijd de rechtervoet.
Probeer er eerst eens achter te komen wat het daadwerkelijke verbruik is en ga daarmee aan de slag.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
|