29-07-2008, 12:26
|
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Ronald
Beetje kort door de bocht of niet? Het is je eigen brood zal ik maar zeggen. Chauffeurs zijn er altijd aan gewend geweest een goed salaris te hebben. De "oudere" chauffeurs hebben alles op dit salaris afgestemd en hebben de werkuren nodig om normaal / goed rond te kunnen komen. Het is waarschijnlijk werk wat je je hele leven wil doen en je hoeft maar 1x gepakt te worden. Denk daarbij ook aan dat je het hele bedrijf waar je werkt op de toch zet. Probleem in NL is de CAO en dat maakt een oplossing voor de deze situatie moeilijk. Ik werk in Tsjechie en hier hebben we geen CAO en is de hele situatie anders. Wij hebben bv. 3 chauffeurs op 2 auto's. Met geen 1 auto gaan wij over de rijtijden-wet heen en daarnaast rijden de auto's altijd! Ook over het weekend.
Jongere chauffeurs kan ik alleen het advies geven om te rekenen met een lager salaris bv. als je een huis koopt / lening neemt etc, omdat het toch de toekomst is en wordt. Gr,
Ronald
|
lees het nu eens goed wat je schrijft
wel hebben gelukkig een CAO ...anders wat het nog grootere troep .
Jongere chauffeurs ? ga eens kijken in een gemiddeld
chauffeurs cafe 'savonds ...leeftijd is z'n beetje 38 ...40 de jongste
En een advies geven dat het NOG minder gaat betaalen
gaat toch geen hond meer op z'n auto
P.S en ja het is mijn mening ...en als ik ergens kom er er staat een ploeg Polen Tsjechen .of wat voor gespuis dan ook ..wacht ik wel ff buiten
stinken die gasten  deo hebben ze daar niet volgens mij
|