02-08-2008, 10:48
|
 |
VW Enthousiast
|
|
|
|
Je krijgt je kenteken weer terug met een extra aantekening bij bijzonderheden. Daar komt TGK te staan met een nummer. Dat betekent dat je voldoet aan de typegoedkeuring die voor je auto is afgegeven, tenminste dat hebben ze gekeurd en goed bevonden. Gezien je platen met duplicaatcode 00 vernietigd zijn, zul je wel een duplicaatcode 01 op je nieuwe kenteken krijgen. Maar met een beetje geluk hoef je niet met een 1 op je platen te rijden, ze gaan die regelgeving wijzigen. Even afwachten dus...
Dat je nu denk van al het gelazer af te zijn is maar de vraag, dat hangt van jezelf af!
Als je nu weer iets uithaalt hier in NL wat de heren politie niet aanstaat pakken ze je de rommel meteen weer af. Immers je hebt een TGK nr. in je kenteken staan, dan gaan ze er meteen vanuit dat je er weer aan gerommeld hebt en wordt de auto meteen aan een technische keuring aangeboden. Als je ze pissed off maakt met een grote bek (zoals ik natuurlijk deed) vinden ze ALTIJD iets om je kenteken te confiskeren. De regelgeving is zo dat jij als burger altijd achter het net vist. Mijn verhaal is ook vrij lang met de heren politie en dateert uit 1996 met een omgebouwde Golf 1 GTI, het moraal van het verhaal is dat ik mijn kenteken en ombouw netjes op kenteken had, maar dat de politie hierzo gewoon niet op de hoogte was van de RDW regelgeving de combinatie met mij op mijn strepen staan stond die heren niet aan en dan beginnen de pesterijen van de egotrippers die helaas ook onder onze politiemacht zitten. Uiteindelijk is mijn kenteken vernietigd.
|