Quote:
Originally Posted by serge pot
linker pijl wijst benzine slang aan .carter ontluchting zit een 2 cm verder naar links en een 2cm naar boven in gele cirkel op het plaatje
|
cirkeltje is misschien wat groot, maar je ziet volgens mij gewoon de bovenkant van de olie afscheider! (en die past aardig in de cirkel)..
Maar goed:
Quote:
Originally Posted by alex
ok, ik wou die slang op de eerste foto vervangen, die voeld erg sponsivg aan namelijk..
vandaar mijn vraag..
|
Beste (en goedkoopste) optie:
- zoek een alu klepdeksel (op de sloop voor 20 euri of minder), of dop de aansluiting af.
-Volg de slang naar beneden, en knijp m daar ergens dicht. (Zie afbeelding hieronder: nummer 7 is de slang op jouw blok. Dat dunne 'tuutje' is de slang die helemaal naar boven, naar je klepdeksel loopt. Dat dunne tuutje dus op 8 cm afknippen, dubbelvouwen en een tie-wrap erom heen trekken!
Vervang eventueel het deel waar die dunne slang op de dikke aansluit door een nieuw stukkie slang ZONDER t-stuk. (op de afbeelding hieronder zie je de nummers 3 en 4 : die zijn iets anders qua lengte dan de 7 die jij hebt, maar goed: maken we wel pas! de nummer 3 heeft t hieronder vermelde onderdeelnummer. de nummer 4 is als nummer 3, maar dan voor motoren MET ontluchtings-slangetje aan het klepdeksel
052 103 493 G
Ochja: niet vervangen door benzineslang!! das niet olie bestendig, gaat oplossen (nog sneller dan de originele 'olie bestendige' slang), en zal in je motorolie oplossen.. NIET FIJN!