
13-08-2008, 10:39
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Aug 2008
Posts: 11
|
|
Ik heb zelf eerst mijn kat leeggeslagen en sinds kort een kat vervanger.
Je krijgt niet meer merkbaar vermogen maar de auto rookt wel minder en de turbo pakt sneller op, is dus sneller op toeren.
Nadelen heeft dit niet, alleen maar voordelen, want de kat wil ook wel eens dichtslibben met alle gevolgen van dien. Bij de keurig is dit ook geen enkel probleem.
EGR heb ik verwijderd en de openingen dicht gemaakt. Kat en EGR meestal beiden tegelijk doen.
Dichte egr voorkomt teervorming in je inlaattraject, dit kan na verloop van tijd vermogensverlies opleveren ivm een minder grote inlaatopenen door teeraanslag. Ik heb dit zelf ervaren. Na een tijdje met dichte EGR is al het teer weg (verbrand) en is mijn inlaattraject schoon.
Door deze 2 acties blijft je auto schoon en ademt beter (alleen schone lucht) en gaat makkelijk door de keuring, wat wil je nog meer.
O ja, hierna chippen!
|