View Single Post
  #1  
Old 14-08-2008, 10:48
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default paar probleempjes 1.3 carb motor.

hallo,

ik heb sinds kort een Golf mk2 met 1.3 Carb uit 88.
met aanvankelijk 270.000 op de klok.
deze schud en en loopt hoog stationair.


1. Stationair loopt ie 1000/1100 toeren.
als die eronder komt bokt en schud die alsof die af gaat slaan. (doet ie soms ook als ie bij 600 toeren komt)

(er zit nu geen buis vanaf t spruitstuk naar de Carb, die is verrot)

2. boven op de kop zit een ventiel met een rubber slangetje wat naar beneden loopt achter het blok.
waar dient deze voor?

3.het blok lekt iets bij de bouten boven op de kop.
wie kan me er meer over vertellen?

4. de dynamo riem slipt iets als ik door plassen rijd. (accu lampje brand eventjes.
Kan in de riem spannen?

5. het grote rol/wiel dat de dynamo aandrijft zit een slag in.
vraag me niet hoe dat kan het ding slingert enorm, en verklaart in mijn ogen ook het geschud in stationair.
dat schudden is zo erg dat mn dashboard herrie maakt.


want als die 1000/1100 toeren schud ie alsof ie 600 toeren loopt...
enige gekke van buitenaf is dat slingerende wieltje.
-waar zit de stationairschroef?

de versnellingsbak maakt herrie.

zodra de ontkoppeld hoor je niks.
zodra je koppeld hoor je m in de zn vrij.
En luid en duidelijk in de 1,2 en 3.
geluid komt boven de motor uit.
ding is moeilijk zonder bokken en stoten op 1 constante snelheid te houden in de 1,2 en 3.
de 4 heeft bijna geen last van het geluid, en raar bokken.

mijn conclusies:

-1, 2, en 3 ruim gesleten door veelvuldig gebruik?
-lagers stuk?
-icm de motor?
Reply With Quote