
14-08-2008, 12:22
|
No personal life
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,103
|
|
Ik heb de volgende opties gehad:
Origineel staal, 175-65-13
Achter op z´n laagst geschroefd en voor ook zodat het wiel bijna in de kas zat.
Conclusie: Voor liepen de wielen aan in de kas.
Borbet T
195-45-14
8j rondom
ET 20 voor (perfect voor als je nog vrij laag wilt gaan)
ET 15 achter
Conclusie: ET 20 is de perfecte maat voor de voorzijde, liep niks aan.
Achter liepen de wielen af en toe wel in de kassen
Pirelli P-Slots
7j of 6j?
ET 38
175-50-14
Ook weer een ideale maat om laag te kunnen gaan, totaal geen problemen met aanlopen in de wielkassen.
Verbreed staal
8j voor
8,5 j achter
ET waarde onbekend
195-45-14
Ietwat aanlopen van de voorwielen aan de binnenzijde van de wielkassen, misschien op te lossen met een spoorverbreder.
HTN Rennsports
8j rondom
ET 19 voor
ET 04 achter
195-40-14
De wielen hadden met goed versleten schijven en blokken aan de voorzijde toch een spoorverbreder nodig van 0,5cm.
Na montage van de nwe schijven en blokken heb ik aan de voorzijde m´n remklauwen vlak moeten slijpen anders kwam de binnenkant van de velg tegen de klauwen aan, dit allemaal met ook een gemonteerde spoorverbreder van 0,5cm.
Met andere woorden, ga aan de voorzijde niet lager dan ET 20, aan de achterzijde zal het niet heel veel uitmaken, althans, ik rij nu met ET 04 maar heb nog geen problemen gehad aan de achterzijde.
En 8j is een hele mooie maat om rondom de auto een mooie look te geven, dit steekt echter wel wat uit.
Ik denk dat 8,5j de max, althans de 8j ET 04 die ik nu heb steekt gigantisch uit voor mijn doen.
Qua bandenmaat: Zou ik inderdaad ook een iets hogere band pakken mocht je niet echt gaan verlagen.
Mocht je helemaal niet gaan verlagen, zou ik voor een mooie 16" velg gaan kijken.
Die vult dan toch de kassen mooi op zonder te verlagen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
|