Quote:
Originally Posted by tim_j
ik ben technisch aangelegd, dat is geen probleem.
dit is mn eerste auto (waar tegelijk werk aan zit)
|
Mooi, dan heb je een prachtauto, want je kunt er dan een bult van leren maar het zal niet altijd even makkelijk zijn
Quote:
de wagen moet over 2 maanden voor de APK waar ik een beetje voor vrees...
|
Geen probleem, tenzij hij niet door de viergastest komt en de koets is hard komt hij er gewoon fluitend doorheen
Quote:
ik bedoel de kleppendekselbouten, ze zitten midden op het kleppendeksel. ze lekken iets want het kleppendeksel is nat.
|
Het doel van deze boutjes is om het kleppendeksel op z'n plek te houden, als je ze losdraait zul je zien dat er een beetje rubberachtig spul zit. vul dit aan met vloeibare pakking en goed aandraaien en daar lekken ze niet meer. Als de lekkage lager is, dus de rand van het kleppendeksel dan is het de kleppendeskelpakking, ook voor een habbekrats te koop bij elke brezan of andere automaterialen toko (of de dealer maar die is waarschijnlijk iets duurder)
het vervangen is zo simpel als die drie boutjes losdraaien dekseltje loshalen (plakt waarschijnlijk iets, niet met een schroevendraaier gaan wrikken!) schoonmaken, zuinig met vloeibare pakking als zekerheidje en de boel weer dichtdraaien, als je rustig aandoet , en lekker rondneust hooguit 2 uur werk (kun je ook nog het kleppendeksel spuiten als je dat wilt

)
Quote:
dat versnellingsbak geluid....
vergelijk het met een motor met Compressor. beetje dat zelfde geluid.
|
ik heb hier nog steeds geen beeld van, maar in het ergste geval moet je de bak vervangen, gezellige *****klus waar je hier en daar wat hulpmiddeltjes nodig hebt. (Bokjes, iets om de motor met op te tillen, garagekrik en hier en daar een helpende hand.)
Quote:
ik zit er een beetje mee,
|
Don't worry be happy
aangezien je hem niet NODIG hebt, kun je alles op een rustig tempo doen... Niets zo onaangenaam dan een versnelligsbak wisselen in januari in de stromende regen
mvg
db
/edit
PS, vloeibare pakking; altijd zuinig mee aandoen, heeft helemaal niet veel nodig,
PSS, foto's