View Single Post
Old 19-08-2008, 19:22
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default Voor wie niet meer weet hoe het moet...

Procedure:

Stap 1: Binnenspiegel
Stap 2: Vóór de auto
Stap 3: Buitenspiegel(s)
Stap 4: Over je schouder
Stap 5: Richting aangeven en vervolgens direkt handelen (sturen/wegrijden).

Mocht je nog niet veilig weg kunnen rijden, dan laat je punt 5 achterwegen en begint weer bij stap 1.

.......................

Het schijnt namelijk nogal nodig te zijn mensen nog even te laten weten waar dat rare hendeltje links van hun stuur precies voor bedoeld is, en hoe het gebruikt dient te worden.

Elke dag sta ik alsof ik niks beters te doen heb voor een rotonde te wachten op die 12 auto's die voorbij moeten, en allemaal, zonder richting aan te geven, voor me de rotonde verlaten.

Voorsorteren bij het verkeerslicht, nog zo'n avontuur... auto voor me gaat rechtdoor, althans zo zegt zijn verlichting, en ik denk me even voorbij te drukken om rechts voor te sorteren. Beetje gas bij en volledig legaal rechts voorbij over de voorsorteerstrook, en meneer rijdt me bijna links mijn auto binnen. Schijnt dat de cursus "richtingaangeven" weer wat opfrissing behoeft, en hij toch naar rechts moet.

Nouja, dan komen we eindelijk op de snelweg, en zijn er geen stoplichten, rotondes en voorsorteerbanen meer, gaat alles goed, of niet! Inhalen over de linker baan, afstand houdend, komt er opeens een auto van rechts tussenflitsen die bij het inhalen van die vrachtwagen 50cm voor hem nog even denkt mijn richtingaanwijzer uit te moeten schakelen. Spiegels gebruiken, over de schouders kijken? Kost alleen maar tijd en moeite. Auto is toch geleased en we zijn immers niet voor niets verzekerd!

Is het nou echt zo'n moeite even richting aan te geven? Of zijn we onderhand allemaal in V-tech stuntpiloten veranderd die alleen kunnen rijden als ze half uit hun Ricardo kuipstoel hangen met een handrem in hun kringspier zodat ze met links "sow vet chill" op het stuur kunnen leunen om met rechts door hun verzameling techno beng beng MP3'tjes te kunnen skippen???
Doe toch gewoon normaal, en geef even richting aan als het nodig is.
Dus niet als JIJ het nodig vindt!

En voor wie het om de brandstofbesparing gaat... een boete kost je 6 tientjes. Al zie ik de mannen van de Polizei nog niet snel iemand langs de kant zetten omdat hij anderen van de weg drukt. Die houden liever fietsers aan die door het centrum trappen, dat zijn immers de echte boeven!

Danku.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote