Hallo mensen,
na jaren hier te hebben rondgekeken toch maar besloten me een keer aan te melden en voor te stellen dus bij deze.
Ik heet Frans, ben 25 jaar en woon samen met mijn lieve vrouwtje Evelien in Zwolle.
Inmiddels heb ik aardig wat VWtjes gehad, o.a.; MK2 Scirocco GTX (helaas geen picca's meer van).
Clean MK2 Golf G60 met 226pk & 312nm koppel
5-deurs MK1 Golf uit 1977
Audi 80 GLS uit 1981
Clean Seat Ibiza Cupra
Dan nu de beide Jetta's ;
Numero uno voor de deur was een MK1 Jetta TX geworden uit 1984 met nog maar 65.000km op de teller,
dealeronderhouden incl. boekjes en zelfs nog de originele garantiebewijzen zitten erbij.
Ze is dan ook 95% roestvrij en heb alleen hier en daar een butsje, klein plekje of een krasje.
Klinken en tankdop zijn mooi chroom en
het interieur is ook nog in nette staat en dr zitten luxe (soort sportstoelen) in.
In de middenconsole zitten 3 originele VDO meters; olietemp, voltmeter en toerenteller.
Zit een V-Maxx schroefkit onder en gepolierde wolfsburg deurpinnen gemonteerd.
Bumpers en wielkastverbreders gedemonteerd en matzwart gespoten
evenals me emblemen.
Originele leren pookknop kunnen ritselen en tot slot de auto ff helemaal gepoetst en in de wax gezet.
Ook gelijk de ontsteking, kleppen en carburateur opnieuw laten afstellen en
vervolgens een RVS pijp op de einddemper laten lassen.
Vervolgens mooie chroom spiegels op de kop weten te tikken en
least but zeker not last GTI remmerij met sportschijven en EBC Greenstuff blokken gemonteerd.
De TX;
En totaalplaatje met me wintersetje; 13" Serals met conti winterbanden dr onder

(Zomerwielen/banden liggen nu in de schuur)
De LX;
Dr moest nog maar een oldtimertje bijkomen en ik en de vrouw vonden deze wel een geslaagde keuze,
dus vanochtend voor de zoveelste keer een pokke eind gekachelt om
de auto te bezichtigen en gelijk maar meegenomen terug naar Zwolle.
Het is een MK1 Jetta LX uit 1983 geworden in nette staat maar
ze heeft wel her en der wat kleine plekjes maar niks ernstigs.
Er zit fabrieks af schuifdakje in en er zit schroefsetje onder van KW.
Op de vooras hangt remmerij van een GTI met schijven van Formel Disk en Ferodo DS2500 blokken.
Na aanschaf de auto 1st eens grondig gepoetst, in de wax gezet en alle plekjes bijgestipt.
Blauwe platen gemonteerd en ook bij deze dame de bumpers ff netjes matzwart gespoten.
Ook hier de emblemen en eigen tintje gegeven,
plaatjes zelf chocoladebruin gespoten en hierna de letters weer in carrosseriekleur geverfd.
Ook hier de ontsteking, kleppen en carburateur laten afstellen.
Daarna een wolfsburg claxon gemonteerd en een chromen tankdop evenals een setje chromen spiegels.
De chroom pezen van de ramen waren ook niet geweldig meer dus
ook die maar rondom vervangen voor verse pezen.
En t resultaat tot nu toe :thumb:

(Deze staat inmiddels ook op een setje staal met winterbanden)