Quote:
Originally Posted by tim_j
2. MOET voor de APK? andere auto's hebben ook het groot/dim en stadslicht in 1 lamp verwerkt..
|
Nee zoals je zelf al zag mistachterlicht alleen verplicht na '97 maar ik bedoelde qua APK dat als er een mistachterlicht aanwezig is dan mag die alleen kunnen branden als de gewone verlichting ook aan is (stadslicht, dimlicht of grootlicht). hij mag dus niet aan kunnen terwijl de anderen uit staan.
Zelfde geldt voor mistlampen (breedstralers) voor, ook die mogen alleen aan kunnen als stadslicht, dimlicht of grootlicht aan staat, niet zonder dat deze aan zijn. Verstralers mogen alleen tegelijk met grootlicht meen ik maar dat laatste weet ik niet 100% zeker.
Quote:
3. originele (witte) stekker. ik heb alle draden gemeten zonder schakelaar
geeftniks aan stroom.
ik heb voor de vergelijking de achterruitverwarminsstekker gemeten
(zonder schakelaar)
en die geeft wel 12V op het contact)
de mistlicht geeft helemaal niks.
|
Er hoort wel stroom op te staan maar het komt via een relais (nr. 18) en die kan uiteraard ook defect zijn.
Bij de dubbele schakelaar zit het volgens schema als volgt:
grijs/wit gaat via zekering 27 van je schakelaar naar je mistachterlicht (pool 83b op de schakelaar)
Bruin (Pool 31) gaat naar massa
Grijs/geel (pool 83b) zou naar mistlampen voorzijde kunnen (via zekering nr 6)
Grijs/groen (pool 83) gaat naar het relais (nr 18)
Grijs blauw komt van de verlichtingsschakelaar van je dash verlichting en geeft dus stroom aan de schakelaar verlichting.
Dit is van de draadboom van Golf/Jetta ('84 t/m '90)
Quote:
4. ik haal voor de zekerheid ook een andere schakelaar op de sloop.
ik heb toevallig 2 schakelaars voor het mistlicht, een met 1 stand en de ander met 2 standen. (??) beide schakelaars doen niks.
bruin is dan massa, wat zijn dan de andere kleuren?
|
Zie boven, van de enkele schakelaar heb ik zo vlot niet kunnen vinden in het schema maar het zou dus evengoed het relais kunnen zijn wat defect is, kun je op de sloop meteen voor de zekerheid er bij pakken.
Ik hoop dat dit je wat verder helpt, succes.