View Single Post
Old 06-09-2008, 18:14
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by tim_j
ja kijk! dat klopt niet helemaal:P

Hoe heb jij m vervangen? op straat of een garage?

Ik heb hem bij mij achter het huis vervangen op de stoep.

Ik heb eerste zelf een motorkap steun gemaakt, twee kokers die op pootjes staan in de motorkap rand, daaraan heb ik de motor opgehesen, en vervolgens heb ik de bak eruit gehaald en vervangen (in twee keer ) Ik dacht namelijk dat het mijn druklager was, en die had ik vervangen en de bak er weer tegenaan gezet.

dit heb ik dus nagemaakt: http://cgi.ebay.de/Motorraumbruecke-Motortraverse-kostenloser-Versand_W0QQitemZ220274524870QQcmdZViewItem?hash=i tem220274524870&_trkparms=72%3A829|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A131 8&_trksid=p3286.c0.m14

de auto heb ik hoog op bokjes gezet zodat ik met m'n dikke kop eronder kan, en de bak er ook tussenuit kan reken ongeveer 40 cm, maar hoe meer hoe beter

je hebt ook twaalf kant torx nodig om de aandrijfassen los te krijgen, het makkelijkst is om de linker aandrijfas uit te nemen, dus de centermoer moet ook eruit.

vervolgens is het recht to recht aan, boutje losdraaien, onthouden waar die hoort en in een emmer

bij het plaatsen van de bak heb ik een spanband gebruikt om de bak te tillen zodat ik een handje vrij had om hem op z'n plek te zetten.

ik kan je aanraden om meteen te kijken hoe de koppelingsplaat eruit ziet. dat is namelijk maar een kleine stap halverwege bij het vervangen van de bak.

Op z'n best zul je ongeveer 10 uur nodig hebben, maar het kan ook veel langer duren!

mvg

db
Reply With Quote