View Single Post
  #5  
Old 12-09-2008, 19:21
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

G-men,

Wat ik begrijp is dat de 210mm vaak in de "echte" TD's ligt en minder vaak in de ongeblazen of eco diesel.

In een koppelingskit zit over het algemeen ook een nieuwe drukgroep dus die is bij mij ook vervangen. Ik zie zo snel niet waarom een drukgroep zelf zou verbranden, lijkt me niet echt het materiaal voor. Maargoed, ik ben redelijk onervaren op dat gebied en weet dat in mijn auto de koppelingsplaat zelf helemaal op was. (Zoals de foto's in bovenstaand thread.)
Denk dat het zonder nieuwe drukgroep ook prima gewerkt zou hebben.

Weet niet of dat vliegwiel past maar ik denk dat je er met het huidige vliegwiel wel een 210mm koppelingsplaat tussen krijgt. Volgens ETKA zijn Golf taxi's / bedrijfsauto's hoogstwaarschijnlijk met zo'n 210mm plaat geleverd.

Och, en als je in NL zo'n kit koopt kun je hem altijd weer ruilen als het niet past lijkt me? Of je koopt er één goedkoop in Duitsland en mocht het niet passen dan ben je die hier of via marktplaats toch zo weer kwijt....

Koen

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote