View Single Post
Old 27-09-2008, 14:32
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict

Mijn eigen topic maar WEER eens een keer ophalen wat het probleem is na lange tijd weer terug. Ben net weer terug van de type1, reed het dorp binnen en ging wat vlot door de bocht en de auto begon weer te hokken en stoten.
Auto in z'n vrij en wat gas geven todat deze weer goed begon te lopen. vlakbij mijn huis viel de auto compleet uit en moest hem een paar keer starten en flink gassen voordat ik weer fatsoenlijk kon rijden.

Inmiddels heb ik in de loop der tijd verschillende dingetjes vervangen en elke keer weer gedacht dat het weer goed was. Wat heb ik nu vervangen:

Bougies
Verdelerkap
Rotor
Bougiekabels
Brandstoffilter
Massakabel (accu naar blok/bak)

Ik heb nu zelf zo het vermoeden dat er vuil in de tank zit aangezien het de laatste tijd meestal gebeurd als ik hard door de bocht of over een drempel ga. Ik kan me voorstellen dat er wat bagger in zit want de auto is ook al weer 18 jaar oud en heeft 316000 gedraaid.

Ik vroeg me nu alleen af of ik dit op dezelfde low-budget manier kan verhelpen als bij mijn type1? Dus een half "glazen" pot filter aan de aanzuigbuis in de tank hangen. Bij een type 1 zit deze gewoon onder een deksel onder de achterbank. Is dit hetzelfde als bij een type2.

Alvast bedankt
Coen

edit:
Tank staat inmiddels ook al weer onder een kwart en daarvoor tankte ik meestal op een kwart, dit kan misschien ook wel weer met de vieze tank temaken hebben.
Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige)
Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio
Reply With Quote