View Single Post
Old 08-10-2008, 20:43
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Marcski
zijn de bougies nat dan?

Probeer anders eens de injectoren van plaats te verwisselen, kijken wat er dan gebeurd

Bougies 3 en 4 zijn "zeike" nat, injectoren heb ik al verwisselt, dus aan de injectoren zal het denk ik niet liggen, heb zelfs de orginele injectoren erin gehad, zelfde probleem.

Denk dat het nog aan de ontsteking kan liggen/vonk is niet echt super, maar aan de andere kant denk ik dan weer van waarom het mengsel van 1 en 2 wel ontsteken en 3 en 4 weer niet, of met het test rijden zijn de kleppen van 3 en 4 verbrand. AFR was goed, iets te vet tijdens het test rijden, 10 min gereden, liep goed, even stil gezet (10min) toen slechte start en pruttelen/pingelen, rustig verder gereden en voor de deur nog maar 2 cilinders die ontsteken.

Ik heb toen de injectoren los gehad, gekeken naar het sproeibeeld, injector 1 was goed, 2 was minder en 3 en 4 geen sproeibeeld, heb toen de injectoren weg gebracht naar een Bosch service station, zij constateerde dat de opbrengst van 2,3 en 4 minder dan de 308cc was, injectoren zijn toen alle 4 gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers en filters en opnieuw getest, test rapport was op alle 4 de injectoren naderhand weer 308cc.

Dus in eerste instantie dacht ik van eureka probleem opgelost, jammer genoeg niet dus.

Brandstofpomp is nieuw (Bosch 0 580 254 044 300LP/H) brandstoffilter is ook nieuw gezet, pomp in de tank is ook nieuw.

Zit een verstelbare benzine druk meter tussen, druk is +/-3 bar.

Ontsteking is goed ingesteld, 7-8 gr voor BDP, CO potmeter @900 ohm.

ECU is een 250Kpa mapsensor ingekomen en een aangepaste chip voor 250Kpa en de rest van de modificaties.

Auto moet nog naar Rüddel Motorsport ( http://www.rueddel-motorsport.de )voor de uiteindelijke afstelling maar dan moet die wel eerst lopen