View Single Post
Old 12-10-2008, 22:48
Polonaise Polonaise is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Dit ziet er idd heel vreemd uit. De kop is tussen cylinder 2/3 helemaal gesmolten? Dan is er iets heel erg mis gegaan.

Zoals je zelf al zegt; blokje repareren en dan eerst heel goed zoeken naar de oorzaak. Een tweede keer deze grap is zeker niet de bedoeling (hoe groot je portemonnaie ook is...).

Zonde.... Succes met opbouwen.

Kopje lassen zou ik niet doen, daarvoor is er teveel materiaal weg.

Idd Martijn, er is iets goed fout gegaan, tussen 3de en 4de is de koppakking weg gesmolten en waarschijnlijk door de hitte het gedeelte tussen de uitlaatklep van de 3de en de inlaatklep van de 4de cilinder weggesmolten, net alsof je met je vlamboog met TIG lassen te lang op het aluminium gezeten hebt zonder toevoeging

En lassen, kan ik zelf maar gezien de dikte en de stress die je in het materiaal krijgt ondanks het van te voren opwarmen gaat dit zeker niet goed komen.

Onderblok ga ik volgende week weg brengen en kijken wat het revisie bedrijf zegt, anders een ander onderblok laten boren en weer aanpassen voor de krukkenas.

Ik denk zelf dat of bij de montage van de koppakking of in de koppakking zelf iets niet helemaal goed zit/zat maar dat is achteraf natuurlijk.