View Single Post
Old 13-10-2008, 19:25
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by wob8v
zal ik het probleem anders ff uit de wereld helpen voordat er misverstanden ontstaan?

als jouw 1e cilinder op bdp staat, en je nokken van je 1e cilinder tuimelen, dan staat de motor altijd op tijd.

waar het probleem zit; is dat jouw poelies niet origineel op jouw motorblok horen, de vorige eigenaar heeft zeer waarschijnlijk de originele naar de klote geholpen en er lukraak een ander op gezet..... mn broertje heeft het zelfde probleem met zn kr, dus dan maar op de ouderwetse manier afstellen he..

succes ermee

jij hebt het licht gezien? (of gewoon de vorige posts niet gelezen?)

Mr. Fast Eef had dit al lang door, maar zijn punt is; de pouliemarkeringen en de daadwerkelijke timing komt (misschien) niet overeen!

Is elke poulie van een KR motor anders? Lijkt mij niet, want het is een serieproduct. Zou nogal dom zijn van VW om van elke poulie een unieke poulie te maken

Zo zie je maar weer; iets beschijdener opstellen is geen overbodige luxe.. Doet me denken aan "die vriend" die van een afstand zag dat het 8" brede velgen waren

En de manier van controle is zeker goed;
*Cilinder1 ; zuiger in BDP
*nokkenas (inlaat/uitlaat) op tuimelen
*rotor moet zo staan dat bougie1 ontsteekt/ rotor wijst naar aansluiting bougiekabel cilinder1
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote