View Single Post
  #7  
Old 20-10-2008, 09:05
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

33mm vlinderklep is veel te klein voor een 1.3.
De inlaatkleppen van een 1,3 zijn al 36mm in diameter, daar moet je ook vanuit gaan met de afmeting van je vlinderklep (doorlaat carburateur).

Veel mensen denken dat ipv een enkele carb met +/- 38mm je ook best terug kan naar 4x een kleinere doorlaat, maar dat is niet waar

Let ook op de hoek van de vlotterbak; Die moet ongeveer horizontaal staan, anders krijg je nooit een goed lopende motor ivm slecht gevulde vlotterbakken/lekkende vlotterbakken.
Totale hoek van de polo motor (inclusief montagevlak inlaat) = 32 graden

Voor een ombouw op een injectiemotor;

*injectiepomp er tussenuit en een motorfietspomp plaatsen. De injectiepomp kán gebruikt worden, maar dan moet je gaan zitten beunen met restrictiestukjes richting retour en evt. aanvoer afknijpen etc. Dat kan goed werken, maar dat kan ook heel makkelijk mis gaan.
Motorfietsbrandstofpomp stopt met pompen als de vlotters vol zitten ; ideaal!
*retour heb je niet nodig, aangezien de vlotters niet overstromen icm een motorfietsbrandstofpomp.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote