20-10-2008, 23:38
|
 |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Wolgast
Hmmmm... Is het niet verstandiger je AAZ (75PK TD) wat ''up te graden''??
Dat is vrij een voudig te doen, en dan kom je ook op je beoogde 90 pk uit. Er zijn al een aantal threads hier op het forum waarin het tunen van een diesel besproken wordt.
Maar het overplaatsen van een motor is op zich wel te doen. Het fijne weet ik er niet van, maar meen dat de TDI een andere versnellingsbak heeft en veel meer elekronica. Wat een TD bijna niet heeft.
Maar waarom wil je het zo graag dan? Rij zelf ook een TD en het enige wat ik kan bedenken is dat een TDI zuiniger is en minder toeren draait op de snelweg. Maar om de snelheid hoef je het niet te doen hoor. Hou zelf ook een 90PK TDI bij op de snelweg. Nu is die van mij wel goed los (70 km autobahn iedere dag met 160 km/h) En die van mij rookt een stuk minder als een TDI!
|
Ik studeer autotechnologie in hoboken. Gewoon zo'n motor overplaatsen zou ik al eens leuk vinden om te doen. Maar er zijn nog redenen. Ik vindt dat mijn TD gelijk je zegt veel lawaai maakt en het optrekken vindt ik een hel.
Die van mij is ook los gereden, 210 km per dag op autostrade. Inderdaad hij haalt 160 maar tegen welk tempo?
Mijn mama hare golf is ne 90pk tdi en dat vindt ik al aardig. Deze haalt trouwens los 170km/u.
Mijn TD opvoeren is mogelijk, hier soms raad voor of verwijzingen naar andere treads, pagina's...
gegroet
|