
27-10-2008, 11:13
|
 |
Married to PC
|
|
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
|
|
ga dan zoeken..  Die massaaansluiting van je bak naar de carroserie moet goed vast zitten, met schone contactvlakken.
De gele/blauwe stekkers zitten op je cilinderkop, daar zitten de twee sensoren voor de oliedruk.
Het blok moet een goede massa hebben naar de carrosserie, vanaf de versnellingsbak én vanaf de dynamosteun (dacht ik)..
Leg anders eens een extra (tijdelijke) massakabel (desnoods een startkabel) van je versnellingsbak/blok naar de carrosserie. Test dan nog eens of je oliedrukzoemer nog af gaat.
Jouw verhaal dat de oliedruk juist bij hogere toeren op moet lopen klopt wel, maar als je oliepomp slecht is gaat dit niet meer op. Dan heb je bij hogere toeren juist wegvallen van de druk, omdat de pomp niet meer in staat is om bij deze toerentallen de (hete) oliefilm tussen de delen in stand te houden. Bij lagere toerentallen lukt dit vaak nog wel.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
|