View Single Post
  #86  
Old 10-11-2008, 17:02
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 993
Default

verbindings stangetje inderdaad weghalen, en 2 heveltjes aan beide kleppen maken. met een beetje creatief met beugeltjes werk kom je een heel eind. ik weet niet wat je allemaal wel en niet mag veranderen aan de motor, ander zou je ook een " groot" gasklephuis van een audi 2.3 5 cilinder kunnen monteren, ziet er van buiten het zelfde uit, maar de de diameter van de grote klep is + 5mm groter. en de buis vanaf je luchtweger naar je gasklep vervangen voor een bonrath versie, ( of gewone stalen buis met een buiten diameter van 62mm ) scheelt ook weer wat in je doorstroming en dat komt je koppel weer iets te goede. en natuurlijk een K&N broodje dr in. luchtfilterbak een extra gat in maken met een extra luchtslang achter je gril, zodat je meer rijwind in je luchtfilterhuis krijgt is misschien ook een optie. zo zijn er nog wel een aantal kleine wijzegingen die je zou kunnen doen

Al met al kleine modificaties waar op zich geen berg vermogen mee te winnen is, maar waar je wel een hoop invloed kunt hebben op het repons gedrag van de motor.
jammer dat je geen sper mag monteren dat zou je pas echt gaan merken op het circuit.
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote