13-11-2008, 20:24
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Vage motorproblemen golf 1.5JB automaat
Hallo,
Ik heb sinds kort een aantal vage motorproblemen, namelijk de volgende:
Als ik mijn auto start dan start hij meteen. Zodra ik van de oprit af ben en weg wil rijden met koude motor zakt hij bij een klein beetje meer gas geven in toeren en komt er een paar seconden lang best veel witte rook uit de uitlaat. De auto komt dan niet harder vooruit als een km of 5 per uur, na die enkele seconden stijgt het toerental heel erg langzaam naar 1000rpm. Vanaf 1000rpm stijgt het toerental weer normaal en rijd de auto normaal weg. Als ik dan het toerental terug laat zakken naar stationair dan zakt het terug tot 600-700 toeren. Bij gas geven stijgt het toerental weer heel erg langzaam tot de 1000 en normaal erboven. Zodra de motor warm begint te worden zakken de klachten heel erg snel weg.
De klacht die er dan bij warme motor bij komt is dat de motor vaak uitvalt met het uitlaten rollen van de auto (in de D, met uit laten rollen schakelt hij dus naar de "vrij") Dit gebeurt ook bij koude motor, maar naar mijn gevoel een heel stuk minder.
Ook is mijn verbruik flink toegenomen, namelijk met ruim een derde.
En als je denkt dat je dan alles hebt gehad komt er ook nog bij dat de bedrijfstemperatuur van mijn motor niet boven de 50-60 graden uitkomt na een ritje van 15 km met een stuk snelweg.
De factoren die ik in gedachte had waren: De automatische choke, dat deze blijft hangen op volle lading. Dit word echter ontkracht door het feit dat hij bij
koude motor gruwelijk slecht loopt, en bij warme motor redelijk normaal.
de 2e factor was een lekke koppakking, maar dit lijkt mij gezien het verbruik erg onlogisch. Ook kan ik geen andere symptomen vinden die hierop wijzen( dalend kvsniveau, mayonaise in het tankje, veel witte rook) De witte rook die ik heb is namelijk gruwelijk veel, maar duurt maar een paar seconden en begint als mijn auto niet harder als stapvoets vooruit komt en eindigt als mijn motor de 1000rpm heeft bereikt.
De dingen die ik vervangen of veranderd heb zijn: de volledige ontsteking op de bobine na, deze word aanstaand weekend dan ook doorgemeten. De ontsteking heb ik ook gecontroleerd met een stroboscoop en deze staat op tijd. De carberateur is met carberateurreiniger doorgesprayed.
Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of enkele tips heeft.
Dit weekend word in ieder geval mijn automatische choke nagekeken, en wil ik mijn bobine doormeten.
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
|