13-11-2008, 22:03
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by RJTuning
nou het lijkt allemaal heel erg, maar denk dat het kwestie van onsteking afstellen is. en voor de rest. jah die jb motortjes hebben het gewoon koud 's ochtends.
ik heb ook een 1.5JB motor. in me jetta. en eerst even gekut. wil die niet echt wegkomen. moet ik em boven de 2000 toeren houden wil die aanblijven.
en van 15km snelweg zal die idd nog niet hard warm worden. als je onsteking goed staat en je rijdt een beetje door mischien wel.
en de stationairsschroef een tikkie opschroeven. want hij mag best 1000 rpm stationair lopen. zeker met dit weer.
succes 
|
Met een warme motor maakt hij ook netjes 1000rpm (als hij niet is uitgevallen). Hij maakt ook 1000 rpm als ik even gas geef nadat hij gestart is en hem daarna stationair door laat lopen.
Ik weet dat deze type motoren het snel koud hebben, maar de afgelopen 3 dagen komt hij niet boven de 50-60 graden uit terwijl de meter voorheen om de hoek al op het juiste pijl stond.
De ontsteking had een afwijking van 0,5 toen ik hem nakeek. Ik heb hem toen goedgezet, maar de problemen verdwenen niet. het enige dat nog niet gecontroleerd is is de bobine.
Het komische is ook dat als ik het ritje van 15km heb gemaakt en ik start de auto 4 uur later.. dat ik nergens last van heb 
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
|