
14-11-2008, 13:19
|
 |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
|
|
Quote:
Originally Posted by Sander Wa Oars
misschien kan ik mijn probleem hier ook even kwijt??
heb hetzelfde probleem ('83er 1.8 DX) alleen knippert hij na de 2000rpm niet meer.
|
aangezien die van jouw niet meer knippert na 2000 toeren neem ik aan dat je oliepomp n het einde van z;n latiijn begint te raken. want dan komt ie genoeg op gang om weer druk op te bouwen.
maar je kan altijd nog even een sensor vervangen kijken of die wat anders zegt.
Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Hey mannen,alles geprobeerd maar het probleem blijft! Dus het gaat om een Mk1 van 1983,1.1 GG motorblok. Ook al geprobeerd met nieuwe sensor te plaatsen maar wanneer ik dan de blauw-zwarte draad aansluit op het sensor valt de motor stil of ik krijg hem niet meer aan de praat + de draad wordt warm? Heb wel gemerkt dat naast de witte oliedruksensor met blauw-zwarte draad nog een zwarte sensor zit met gele draad. Kan het zijn dat deze draden verwisseld zijn of zit ik met een kortsluiting in het instrumentenbord? Had ook graag geweten of er een instrumentenpaneel met toerenteller in zou passen en werken? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp! Greetz!
|
voor de juiste draden. even een bedradingschema opzoeken. dan zie je dat ook meteen duidelijk. maar omdat je draad heel warm word zou je toch weer zeggen dat ie ergens sluiting maakt. en dat dan de motor afslaat.
tog nog even verder zoeken. en kijken hoe alles hoort te zitten. beetje lastig op te lossen van een afstanje.
|