View Single Post
  #22  
Old 17-12-2008, 17:14
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,282
Default

Ja dat doet het zeker niet ten goede evenals je nokkenas timing veranderd erg veel je moet dan sowieso een verstelbaar tandwiel monteren. Mijn 1600 setup is als volg en rijd ook heel mooi en kun je ook zo in jouw onderblok kwijt.

een EG onderblok incl. gebalanceerde/uitgewogen krukas en drijfstang etc..
Audi 80GT zuigers (volledig vlak) boring 81,5mm (ipv 79,5)
Een FR kop (met verbrandingsruimte dus)
Een audi inlaatspruitstuk incl. Weber van een lancia
Bewerkte kop een een 276 graden schrick nokkenas (verstelbaar tandwiel)
Vastgezette ontsteking
en tot slot een supersprint spaghetti.

Vermogen is nog niet bekend maar in combinatie met een 5B (superkorte bak) snel genoeg om opel GSI bij te houden in de cross.


Wordt nu een nieuw blok opgebouwd op basis van een JB onderblok,laten boren en alles overzetten. Ook wil ik het onderblok affrezen om op een compressieverhouding van 11,5/12 :1 uit te komen. Is nu nog maar 9,7 : 1.

Is een gemakkelijke bouwwijze en komen zeer leuke prestaties voor terug.
Reply With Quote