View Single Post
  #3  
Old 28-12-2008, 13:02
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

over het algemeen is diesel zuiniger én goedkoper per liter. per km schiet je er vaak aardig wat mee op ik heb mn Santana ook omgebouwd naar turbodiesel!

ik heb de tank gelaten voor wat t is, wel de vulpijp verwisseld voor die van een diesel.
brandstofleidingen laten zitten, deed ik vroeger ook met mn golfjes zo, werkte altijd prima, en nu ook

wel de leidingen even spoelen, dwz een jerrycannetje diesel erin, en dan met de fietspomp op de retourleiding even de boel doorpompen, weer opvangen in de can, en nog eens doen.

over aanbieden bij de rdw.. natuurlijk mag je niet op benzinekenteken rijden met een dieselmotor, maar het gaat je geen wegenbelasting schelen ofzo, dus doe het gewoon direct. kost je 57 euro dus dat is de moeite niet.
je hoeft dan niet gelijk nieuwe apk, die blijft geldig, ze doen er een roetmeting bij, en dat is dat.

succes!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote