
08-01-2009, 17:39
|
 |
No personal life
|
|
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
|
|
Quote:
Originally Posted by pimS
"ik denk niet.."
Je weet het dus niet zeker  Ik wil niet de wijsneus spelen ofzo hoor, maar alsje voor jezelf even na gaat hoeveel kracht er op een vliegwiel komt te staan, en hoeveel materiaal je weg moet halen om er +/- 3kg af te krijgen?
Ik wil zelf ook een lichter vliegwiel halen voor mn vrt, en bij m'n oude 205 gti was ik t ook van plan, tot ik de verhalen las van exploderen vliegwielen.
Zeker als je ECHT licht wil gaan zal ik gewoon een nieuw, lichtgewicht vliegwiel halen.
Ik heb geen zin in brokken staal die mij doorboren omdat de meneer achter de draaibank dacht dat er nog wel een millimetertje af kon 
|
het is tunen/aanpassen en dan kun je nooit zeggen of het heel blijft
ik haal meer en deel matriaal weg aan de buitenzijde van het vliegwiel,
dus dan zou de buitenzijde lichter worden, dus het centrifugaal gewicht aan de buitenkant word ook minder.
als je matriaal aan de binnenkant of rond het hart of iets weg haalt en het buitengewicht even zwaar laat, kan ik me voorstellen dat het vliegwiel uit elkaar spat.
en ik ga hem bewust niet verder afdraaien omdat dan het geheel slapper word,
als ik hem dik genoeg laat maar haal her en der wat metaal weg houd ik een honing graad systeem over,dat is altijd sterker dan alles weg draaien.
|