Quote:
Originally Posted by Vw_Golf_Mk2
Moet de contactslot ook overgezet worden ??
|
Eh...?
Nee joh, alleen al die andere makkelijke dingetjes, middagje werk.
Over die helse klus van 't contactslot hoef je je geen zorgen te maken.
Als dat een serieuze vraag is, of een mogelijk obstakel voor je, zou ik er al niet eens aan beginnen.
Je hebt voor een VR6 geen typegoedkeuring voor een mk2, dus je zult alles zo moeten ombouwen tot het een veilige auto wordt, die aan de eisen van het RDW voldoet. Daar valt niet alleen remmen en wegligging onder, maar ook zaken als uitstoot en geluidsniveau.
Dus je zult het blok met de bak moeten overbouwen. Daarbij ga je (waarschijnlijk) van stangenschakeling naar kabelschakeling.
De elektronica moet worden overgezet / aangepast.
Je moet remmen monteren die groot genoeg zijn voor de auto met de nieuwe motor.
Uitlaatsysteem zal op maat gemaakt moeten worden.
Andere vering, omdat er wat extra gewicht bij komt. Statisch maakt dit niet zo veel verschil, maar dynamisch wel. Elke kilo die je met een vaart de bocht mee in neemt zal je auto anders doen reageren.
Daarnaast moet je er voor zorgen dat je alle hierboven genoemde zaken ook vast krijgt gemaakt. Er zijn namelijk geen standaard ophangpunten hiervoor aanwezig.
En, inderdaad... je zult dat contactslot misschien ook over moeten zetten.
Als je dan ook dat vermogen nog optimaal aan de grond wil krijgen kun je er ook nog over nadenken gelijk 4-motion in te bouwen.
Neem anders eens contact op met Michel Zeypveld in Driebergen, bij Utrecht. Die doet dit als dagelijkse kost, en bouwt je een VR6 geblinddoekt in.
