View Single Post
Old 14-01-2009, 09:37
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored

Default Audi V8 4.2 Quattro miniproject

Ik heb toch besloten om een topic te openen van de V8, omdat deze wagens schaars zijn en er toch wel wat liefhebbers van rondlopen.
De 3.6 versies die kom je wat vaker tegen in tegenstelling tot de 4.2.
Van de in totaal 21.000 V8jes die ooit verkocht zijn, vertegenwoordigt de 4.2 denk ik zo'n 30% (een 6000 stuks ongeveer). Hoeveel 4.2 er op dit moment rondrijden weet ik niet aangezien er al heel wat platgereden zijn of verkocht zijn in onderdelen, ik schat dat er nog wereldwijd hooguit 3000 stuks rondrijden (als het niet minder is)
Reden genoeg dus om deze in ere te houden.

De plannen waren eerst om hem plat te gooien en er een dikke set wielen onder te gooien, maar aangezien ik laatst in Meilenwerke (museum) een originele V8 gezien heb heeft dit mij besmet en wil ik de mijne ook weer helemaal in originele topstaat maken

Het gaat dus om een Audi V8 Quattro met een 4.2 blok erin.
De wagen heeft enorm veel opties aangezien het een Exclusive uitvoering is.
De wagen is nu 90% origineel, maar de bedoeling is om hem 100% origineel en netjes te maken.
De jacht naar onderdelen is gestart en verloopt door de schaarsheid vrij moeizaam

Maar genoeg gepraat, hier zijn de foto's voor de fotogeilen onder ons

Zo heb ik hem vorig jaar gekocht, ik heb gelijk de trekhaak laten verwijderen en een nieuwe achterbumper gemonteerd aangezien ze daar een uitsparing in hadden gemaakt

Inmiddels na flink wat gepoetst te hebben staat hij er zo bij

Het interieur in bijna nieuw staat

Alle originele boekjes zitten er bij

Een vrij zeldzame kentekenplaathouder weten te scoren op Ebay voor een berg geld... Origineel ABT

En natuurlijk het blokje

En zo moet hij worden

Verwacht hier dus geen bling-bling en toeters en bellen. Deze wagen wordt helemaal terug origineel gemaakt en gehouden