hier een paar foto's van de dorpel.

al even bezig geweest met de auto.
nieuwe bougies en een benzine filter gemonteerd en de carburateur gedemonteerd en schoon gemaakt.
Toen de stalen tank gedemonteerd en je kan het al raden: de auto is 8 jaar geleden weggezet met 2 liter benzine in de tank. De gevolgen:
roest in de tank.

Ik heb raad gezocht en gevonden op de site van rustb..... .
Vraagje heeft iemand ervaring met het roestvrij maken van een tank binnen in?
Dit is de kofferruimte, een normale accu past niet rechtsvoor daarom denk ik om de ruimte groter te maken voor de accu of zoals bij de vw 1600 een ruimte/plaats te maken onder de achterbank.
Beide ideen zullen wel een gruwel zijn voor de puriesten onder de fiat500 liefhebbers, maar mijn idee is om de auto van buiten origneel te houden,maar binnenin toch proberen de auto te verbeteren.
linker kant van de auto nu kaal geschuurd en er blijkt 3 lagen verf op te zitten:
rood-grondverf-blauw-grondverf-blauw-grondverf.
tijdens het schuuren het idee gekregen om eventueel de tankopening/vuldop aan de buitenkant te maken zodat de kap niet open hoeft met tanken.
Uit betrouwbare bron vernomen dat dit ook bij de luchtgekoeld VW's voorkomt na een bepaalde jaartal.