21-01-2009, 16:45
|
 |
Forum junkie
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als jij je studie hebt afgemaakt moet dat sommetje toch wel simpel voor je zijn...
Jij:
Inkomen 3000 euro/maand
Boete 300 euro
Een ander:
Inkomen 1000 euro/maand
Boete 200 euro
Wie wordt er nu harder gestraft?
Zo moeilijk is dit niet. En jij vindt al dat je heel wat verdiend, maar denk je niet dat er heel wat lui zijn die nog meer verdienen, en die lachen om die bekeuring van 600 euro, waar jij een tijdje voor krom moet liggen?
Het bedrag is misschien hoger dan bij een ander, maar de straf die je ondervindt zal niet hoger zijn. 
|
nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. procentueel gezien klopt je verhaal niet, maar dat terzijde. ik heb ondanks een goed salaris wel degelijk een notie van geld. en voor te hard rijden bijv. is een boetebedrag vastgesteld. en het is mijn eigen schuld wanneer ik te hard rij, dus moet ik dat vastgestelde bedrag betalen. en niet meer/minder als een ander.
(en dan nog, als jij een arme pauper bent dan mag je ook wel kromliggen als je denkt ook nog eens te hard te moeten kunnen rijden, ken je dat programma van de frogers? dat ze die bekeuring kregen?)
als je geen dubbeltje meer hebt om je reet mee te krabben moet je gewoon niet zo dom zijn om te hard te rijden.
ik kan me veroorloven om hard te rijden, en daar heb ik hard voor moeten leren/werken.
|