View Single Post
Old 23-01-2009, 13:45
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast

@ breadfan:

Daarom geef ik ook de tip om serieus onder je motorkap te kijken naar de scherpe delen. Als bijvoorbeeld alles onder de motorkap een radius groter dan 3 mm heeft, zijn er geen scherpe delen. Ook is er een beetje een ongeschreven wet (contact gehad met mensen van de RDW voor een individuele keuring) dat er geen scherpe delen in de rijrichting mogen zijn. Dus in theorie zou je een spijkerbed op de achterkant mogen bouten (wat dus ook de reden is dat deze wet ongeschreven is)

Maar als je een motorkap thuis laat om te showen neem ik ook aan dat je de motorruimte volledig hebt gepimpt / gecleaned / gepolijst, als je hierbij dan nog steeds scherpe randen in rijrichting hebt kun je die ook nog kwijtraken op enigerlei manier. Over draaiende delen... alleen de ventilatorfan kan draaien, en dat is wederom niet in de rijrichting. Mocht je er wel tussen komen, dan zijn denk ik de scherpe randen van de fan wel je laatste problemen......

Ergens is dit wel een nutteloos topic IMHO aangezien een auto die er onder de kap zo vet mooi eruit ziet dat ik de kap thuis zou willen laten waarschijnlijk ook een trailer bitch is.

mvg

db
Reply With Quote