Thread: Carpc
View Single Post
Old 24-01-2009, 19:52
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore

Default Carpc

Hallo lui,

Ik zit zelf in de ICT en ben dus graag met computers bezig. Echter van een carpc heb ik nog geen kaas gegeten en ben dus even aan het onderzoeken of dat de moeite waard is om te gaan doen.

Ik wil er het volgende mee bereiken:
Muziekdatabase voor beheer en afspelen van muziek
Gebruik als navigatiesysteem
Eventuele andere extra's zoals bijvoorbeeld internet

Nu vraag ik me een paar dingen af:

-Heeft iemand ervaringen met normale harde schijven in een auto? Zeker als de auto ook nog verlaagd wordt twijfel ik eraan of de levensduur van de harde schijf niet heel erg kort wordt. Ik weet dat zo'n ding wel wat kan hebben maar dat oneindige gestuiter overleeft die dat?

-Iemand ideeën en/of suggesties voor het inbouwen van een carpc? Zelf een behuizing maken of andere plaatsen waar ik het in kan bouwen?

-Stroomtoevoer. Is een 12 - 230 volt omvormer voldoende? Lijkt me wel maar is dat ook stabiel en hoelang kan ik dat ding dan gebruiken als de auto niet draait? Is me accu binnen no-time leeg of heeft het wel even?

-Iemand oplossingen voor een scherm? Ik wil zelf een losse pc inbouwen. Dus een pc zoals bijvoorbeeld op kantoor alleen moet het iets compacter worden maar dat gaat me wel lukken. Alleen hoe krijg ik alles in beeld? Suggesties voor beeldschermen? Klein beeldscherm in de dashbordkast ofzo? Dat is alleen weer lastig voor de navigatie dan zie je het zelf niet goed. Uitklapbaar schermpje aan de radio maar dan heb ik weer een andere radio nodig.

-Op welke radio kan ik een normale vga aansluiting gebruiken en een audio ingang hebben voor het signaal wat van de carpc komt? Is zoiets er überhaupt?

Alvast bedankt voor de tips, ik heb zo een feestje dus ik ben ervandoor. Gegroet en een fijn weekend allemaal!