View Single Post
  #1  
Old 25-01-2009, 22:31
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Red face Kr 16v kop op een PF 8v..?

Ben een beetje aan het orienteren wat zoal de opties zijn om mijn motor te kietelen.

Het betreft een 1.8 gti 8v motor met de code PF.

Nu wil ik heel graag een turbo ombouw gaan doen, natuurlijk weet ik wat de betere opties zijn: g60blok, 16v blok etc maar dat wil ik niet.

Wil graag op mijn bestaande motor een turbo bouwen.
Nu lees ik veel dat je op een 2.0 8v motor de cilinderkop van een KR 16v kan plaatsen zodat je een compressie krijgt van 8.5 - 1..

Is dit ook mogelijk met een 1.8 8v PF motor?
Dus een 1.8 16v kop op een 1.8 8v motor en krijg je dan ook de lagere compressie?

Hoe los je dit dan uiteindelijk op met de timing? De getande riem gebruiken van een 16V?

Hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote