
27-01-2009, 14:14
|
 |
VW Addict
|
|
Join Date: Nov 2008
Posts: 569
|
|
Wat er bij komt kijken:
-Vervoer naar Nederland (autoambulance of rijden?) Voor rijden is een eendagskenten uit Duitsland nodig. Om in Nederland te rijden een eendagskenteken aan te vragen bij de RDW (Krijg je per post thuis, kenteken moet je zelf maken). Ook een eendagsverzekering is nodig. (KNMW verzekering doet dit bijvoorbeeld, waar je dit later om kunt laten zetten naar een Classic verzekering). Kosten +-10 euro per maand.
-Wanneer de auto in Nederland is moet deze naar de RDW. Ga er 's ochtends voor opening staan, parkeer je auto voor een van de poorten en loop naar binnen om te zeggen dat je een auto wilt invoeren. Neem de Duitse papieren mee om de auto op je naam te zetten e.d. Je kunt er meteen APK bij laten doen, maar dan moet je er zeker van zijn dat ie er ook door komt, anders betaal je voor niets.
-Vervolgens als dit positief heeft uitgepakt ga je met de factuur van de auto naar de douane (niet vergeten!!!). Daar horen zij vast te stellen dat de auto BPM vrij is. Als dit is gebeurd dan krijg je een paar dagen later een bevestiging van de belastingdienst.
-Als de auto door de RDW goed is bevonden kun je naar huis rijden. Het duurt dan ongeveer 5 werkdagen voordat je een brief thuis krijgt met je kenteken. Hiermee ga je naar een garage en laat een kentekenplaat maken.
Als je nog geen APK hebt, dan kun je dit ook doen wanneer je het kenteken hebt.
Kosten RDW, APK en kenteken is gezamelijk zo'n 150 euro.
Succes ermee!
Netto en bruto prijzen waren volgens mij voor bedrijven die btw konden terugvorderen.
|