Thread: mobile.de
View Single Post
Old 27-01-2009, 16:26
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by Kaj_A
-Vervoer naar Nederland (autoambulance of rijden?) Voor rijden is een eendagskenten uit Duitsland nodig.

Duits eendagskenteken is overigens alleen mogelijk bij een auto met een geldig TÜV bewijs, anders wordt het de autoambulance om de auto naar NL te brengen, die ervaring had ik bij de laatste keer...

Quote:
Originally Posted by marving60
En waar moet ik nog op letten op het moment dat ik de auto koop in duitsland aangezien ze daar een kenteken op naam hebben en niet op de auto zelf.

Of het chassisnummer van de auto overeenkomt met dat op de Fahrzeugbrief...

Het enige wat je nodig hebt is inderdaad de Fahrzeugbrief, die moet de verkoper je meegeven bij het afhalen van de auto.

Voor de rest hoeft er niks te gebeuren in Duitsland, niet naar een postkantoor o.i.d.

Fahrzeugbrief niet vergeten als je met de auto naar de rdw gaat. Hun nemen hem naderhand in, en sturen deze weer terug naar Duitsland, maak van tevoren wel even `n paar goede kopien van de Fahrzeugbrief (zijn meerdere bladzijdes), zodat je voor later bij evt verkoop van de auto aan een koper kan laten zien hoeveel bezitters die auto voorheen heeft gehad (namen staan allemaal in die Fahrzeugbrief), is natuurlijk niet nodig, maar is altijd wel handig.

RDW kopieren je overigens ook de Fahrzeugbrief, maar die Kopien zijn niet veel, nogal onvolledig, tenminste die ervaring had ik.

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote