02-02-2009, 10:59
|
 |
Volksforum Crew - Ik laat het hierbij.....
|
|
|
|
Zie dit draadje nu pas, leuk om te volgen.
Laat die Polen maar lekker hun werk doen, zolang het maar legaal werk is!
Bij mijn vorige baas in Tilburg was ik verantwoordelijk voor een ploeg van ongeveer 50 productiemedewerkers en ik moet eerlijk zeggen dat ik alle middelen heb ingeschakeld om personeel te vinden, maar ik had echt moeite om mijn planning vol te krijgen! Echt alle instanties ingeschakeld en veel advertenties geplaats in lokale en regionale media.
Wat resulteerde in erg weinig reacties of zwaar gedemotiveerde sollicitanten die na 1 dag werken zichzelf ziek melden of gewoon niet meer op kwamen dagen. (ook via uitzendbureau's) Omdat ik niet zonder productiemedewerkers kan heb ik uiteindelijk een
Pools uitzendbureau ingeschakeld. Ik heb nog nooit zulke harde werkers gehad die minimaal 30 minuten te vroeg op het werk kwamen en overwerk geen probleem vonden. Ik was er echt over te spreken.
Die Polen doen in mijn ogen werk wat andere niet doen of vertikken te doen. Als dit werk niet gedaan wordt heb je een probleem want dan gaan de resultaten omlaag wat weer vertaald wordt in faillisement of sluiting van productielocaties, tuinders, telers en verschillende toeleveranciers.
Dat gaat de staat (en dus wij als belastingbetaler) weer heel wat geld kosten aan uitkeringen etc.
Veel Nederlanders zijn gewoon verwend door de zorgstaat waar we jarenlang in geleefd hebben.
Ze zijn te lui om te werken en halen de neus op voor veel dingen. Mensen moeten eens wakker worden.
Mocht ik morgen op straat staan dan zal ik echt geen uitkering aan gaan vragen, ik ga met mijn HBO opleiding nog liever aan de lopende band staan of vuilnis ophalen dan in de rij te gaan staan bij het UWV tussen al dat gedemotiveerd volk. Want daar wordt ik pas echt ziek van!! Werk is er altijd alleen moet je de drempel nemen om het te doen.
(natuurlijk zijn er ook mensen die daar met een goede reden staan daar hoor je mij niet over)
Zo...en nu ga ik werken.
|