Quote:
Originally Posted by 1982kameiX1
ja, sorry hoor, ik kan hier echt niet tegen. en het is allemaal heel rot, en heel duur.
maar je moet je gewoon aan de regels houden.
kennis is macht, zorg dat je de regels kent en ga dan pas je ding doen.
(ik kan hier slecht tegen, 1: omdat ik het erg lullig vind voor die gozert met z'n jetta, en 2. dat de situatie als argument wordt gebruikt waar het niet hoort.) 
|
"Die gozert" bedoelde er totaal geen kwaad mee, en heeft er ook niemand kwaad mee gedaan, maar toch wordt ie op de bon geslingerd, en niet zo verdomd zuinig ook! Die 380 euro zijn zo'n beetje de helft (of meer) van het geld waar een uitkeringsgerechtigde een maand mee moet rondkomen.
Dus waarom hoort zoiets in vredesnaam niet ook hier? Het feit dat het deze keer eens door de vingers wordt gezien? Of omdat het niet in je straatje past?
En dat gezeur over je aan de regels te houden. Noem mij eens één persoon die zich aan de regels houdt!! Als je me d'r eentje kunt noemen hou ik m'n bek. Soms gaat 't gewoon niet anders, of gaat er eens PER ONGELUK wat fout of als gevolg van overmacht.
Beetje zinloze discussie begint 't trouwens te worden. Constant welles-nietes gekibbel. Ik zal er gelijk bij zeggen dat we bij ons thuis niet de rijksten zijn. M'n pa kan niet eens meer normaal lopen, laat staan werken, en m'n ma is wegbezuinigd. Een opleiding voor herintreden voor haar is er wel, maar financiëel totaal onbereikbaar. Het zijn mensen die het wel willen, maar voor wie het niet mogelijk is. Ik weet dus hoe het aan deze kant is, en ik ga met genoeg vreselijk rijk volk om, om te weten hoe het aan de andere kant is. En geloof me, dat ook wanneer je iets probeert goed te doen gaat dat niet altijd.
Om op dat "gut gut StuFi" van Stijn in te haken: Naast het niet kunnen betalen van de opleiding, is het betalen van de in Nederland verplichte ziekenfonds-verzekering ook niet mogelijk wanneer je de centen waar je op rekent niet krijgt. Met als gevolg dat die rekeningen zich voor bepaalde mensen zo vreselijk blijven opstapelen en verhogen dat er op een gegeven moment geen uitweg meer is. Incasso-bureaus rekenen verdomd hoge tarieven voor administratie, die vaak meerdere malen het oorspronkelijke bedrag van een rekening bedragen.
Misschien is het nu duidelijk wat ik ermee bedoel als ik zeg dat ik ieder die het niet schijnt te (willen) begrijpen een beetje tegenspoed wens. Krijg maar eens een half jaar geen loon, en eens zien hoe het dan loopt.
Kamei, als je 't nog nodig vind hierover verder te gaan nodig ik je uit eens langs te komen, of spreek me op PB maar even aan. Ik heb geen kwade gevoelens oid, maar heb niet meer zo veel zin de discussie hier voort te zetten als ik persoonlijke zaken moet aanhalen om m'n punt duidelijk te maken.