05-02-2009, 12:10
|
 |
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Inkomensafhankelijk is daarom ook pure discriminatie, ik ben voor een veelplegers systeem met inderdaag lagere startboetes voor de kleine overtredingen.
|
Als het om discriminatie gaat denk ik dat Nederland sowieso de kroon spant. Vooral in het geval van positieve discriminatie.
Je wilt niet weten hoe vaak in bijvoorbeeld een vacature-omschrijving staat: "allochtonen gezocht"
Hou de Nederlanders lekker aan de uitkering, en haal NOG meer allochtonen hierheen om die vacatures in te vullen...
Maar ik ben 't eigenlijk met je eens dat dat idee waarbij veelplegers harder worden aangepakt dan mensen die zo nu en dan eens wat fout doen prima. Beter eigenlijk dat het inkomensafhankelijke boetesysteem.
Quote:
Originally Posted by Jan-Jelle
@Breadfan:
dat is wat ik zeg, als je de boute niet kunt betalen, dan moet je ook niet te hard rijden! en zo doet jou vader dat, zo is mijn moeder ook. toen we net onze nieuwe auto hadden gekregen kreeg ze 1 keer een bekeuring, dat was 20,- ofzo, dat kan gebeuren! inkomensafhankelijk vind ik, zoals evilnyntje zegt ''pure discriminatie''. er zijn zoveel gasten met een uitkering en een opel gsi/golf gti die altijd lopen te trappen! en die zouden dan een lagere bekeuring krijgen als iemand die een jaguar rijd. stel, die jongen in die gsi daagt die meneer in die jaguar uit voor het stoplicht, ze rijden beiden volgas weg beiden worden ze geflitst met 50 Km/h te hard, dan krijgt de jongen met de uitkering maar 100,- boete en de meneer in de jaguar 300,-???? terwijl de jongen in de gsi hem uitdaagde!
|
Dan moet die meneer met de Jaguar zo slim zijn om zich niet uit te laten dagen...
Of wacht... moet ik hieruit opmaken dat we allemaal foutjes maken?
Zoals ik al zei, een foutje is snel gemaakt, en je hebt het vaak pas door als 't te laat is.
|