
24-02-2009, 08:47
|
 |
Volksforum Donateur
|
|
Join Date: Mar 2006
Posts: 993
|
|
verstandig is anders, een motor met 2 ton om zn nek verkeert natuurlijk nietmeer in optima forma conditie. Maar in basis geldt: nokkenas + goede ( grotere ) carbs = vermogen. Hoeveel hangt van een heeeeleboel factoren af: welke nokkenas, welke carbs, goed afgesteld, en de conditie van de motor natuurlijk ( compressie etc etc )
JB is in iedergeval een hydrolisch blok, dus zoek ook naar een nokkenas hiervoor.
Je hebt grofweg 2 soorten motoren bij vw, mechnisch, en hydrolisch, dit wil zeggen dat je klepstoters of op oliedruk hun speling opvullen, of de mechanische met de stelplaatjes. Bij een hydrolische kop kun je niet heel erg ruig gaan doen met een heeeele scherpe nokkenas omdat je anders de olie uit je klepstoters perst met alle gevolgen van dien.
informeer anders eens bij martiepartie, die heeft veel ervaring met motorfiets carbs.
een standaard JB kop heeft nou ook niet echt de beste flow, dus onbewerkt zul je niet echt vermogens gaan winnen.
Maja, doe je het voor het geluid|: carbs dr op en gaan! voor het vermogen, trek je portomonee maar open. Hang er dan maar een 16v in, das goedkoper
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
|