
25-02-2009, 17:28
|
 |
Forum Regular
|
|
Join Date: Aug 2006
Posts: 236
|
|
Quote:
Originally Posted by martiepartie
Kleine veer heeft de windingen dichter opelkaar zitten en is daardoor slapper dan de lange veer.
|
De kleine veer is idd slapper. Dit is een voorspanner.
De kleine zal helemaal samengedrukt zijn als de auto gewoon op de grond staat. Eenmaal opgekrikt zorgt die kleine veer ervoor dat de grote veer niet los komt te hangen, (apk punt)
Quote:
Originally Posted by martiepartie
Haal je de kleine veer er tussenuit en schroef je de onderste schotel net zover omhoog als de lengte van die kortere veer, dan wordt de auto in theorie stugger (het slappere deel is immers weggehaald). Of het in praktijk ook zo werkt hangt erg van de kwaliteit van de veren af.
|
Helaas zal dit in de praktijk niet werken.
Wat je kunt doen is de veerweg verkorten. Dit doe je door bumpstops te plaatsen. Dan zal je wiel dus niet volledig meer inveren waardoor ie ook niet meer aanloopt. Maar met slechte wegen stuiter je dus letterlijk over de weg.
Het beste is gewoon een stuggere set veren of misschien gewoon een andere schroefset.
Stugge sets zijn: Supersport/v-maxx
|