Thread: Nokkenas 1500JB
View Single Post
Old 26-02-2009, 19:29
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Ik was mezelf net in alle ijver voorbijgestreefd, want hiermee:

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Ik gebruik voor mijn 1600 ook een JB onderblok. Weet niet waarom maar EG onderblokken scheuren bij mij de hele tijd.

had ik in principe al 't antwoord op mijn eerste vraag:

Quote:
Originally Posted by Type 17
Theoretisch gezien zou men dus als men de krukas, drijfstangen, zuigers en cilinderkop van 'n "EG" blok neemt, van 'n "JB" (en dus ook 'n "FP") ïn principe een "EG" kunnen maken, of zie ik dat verkeerd?

de onderblokken van JB/FP/EG zijn dus gewoon hetzelfde! Maar ik vind het een onbegrijpelijk symptoom (om het zo maar eens te zeggen), dat onderblokken waar EG op staat scheuren, maar blokken waar JB op staat niet.

Ach, en wat mijn 2e vraag nog eens betreft:

Quote:
Originally Posted by Type 17
Vroeg me ook af of de krukassen van de "FP" en "EG" misschien zelfs hetzelfde zijn, zoveel meer koppel heeft 'n "EG" (140 Nm/5000 t/pm) nu ook weer niet dan de "FP" (119 Nm/3200 t/pm).

zoveel meer koppel heeft een EG dus niet dan 'n FP, maar wel effe 35 pk meer, dat ben ik me wel bewust, maar zou toch graag weten of de krukassen van "FP" en "EG" hetzelfde zijn, als iemand dat hier toevallig zou weten, en me die vraag beantwoordt dan is dat

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote