27-02-2009, 22:02
|
Postwhore
|
|
|
|
de onderblokken van JB/FP/EG zijn dus gewoon hetzelfde! Maar ik vind het een onbegrijpelijk symptoom (om het zo maar eens te zeggen), dat onderblokken waar EG op staat scheuren, maar blokken waar JB op staat niet.
Ach, en wat mijn 2e vraag nog eens betreft:
Quote:
Originally Posted by Type 17
Vroeg me ook af of de krukassen van de "FP" en "EG" misschien zelfs hetzelfde zijn, zoveel meer koppel heeft 'n "EG" (140 Nm/5000 t/pm) nu ook weer niet dan de "FP" (119 Nm/3200 t/pm).
zoveel meer koppel heeft een EG dus niet dan 'n FP, maar wel effe 35 pk meer, dat ben ik me wel bewust, maar zou toch graag weten of de krukassen van "FP" en "EG" hetzelfde zijn, als iemand dat hier toevallig zou weten, en me die vraag beantwoordt dan is dat
Waarom EG onderblokken de hele tijd scheuren weet ik ook niet mischien een andere gietmal of zo? Heb om de zoveel crossen mn 3e cilinder vol koelwater staan...scheurt ie elke keer op hetzelfde punt in het koelkanaal naar de cilinder toe. Maar de krukkassen en alles is zo over te zetten van een EG in een JB of iets dergelijks ja.. Maar waarom zou je dit willen als je deze onderdelen bij elkaar hebt heb je ook al een complete EG (gekocht) lijkt me.
Met deze manier van een 1600 bouwen krijg je echt een best snelle motor doordat je een korte slag hebt kun je snel en heeeel veel toeren draaien.
Met de setup van mij beschreven zou ik niet op de weg gaan rijden peroonlijk gezien het brandstofverbruik (1 manche a 6 rondjes ben ik al 9 liter benzine kwijt is 10 min rijden of zo) Wel constant vol gas maar toch.
Hoop hiermee je vraag beantwoordt te hebben
|