Ik zal hier ook even mn update van de afgelopen week posten
Dag 1
Eerst de spulletjes neerzetten:
toen langzaamaan de motorruimte leeg gaan halen.
kleppendeksel er af.
Nokken in zeer goede staat sowiezo geen voelbare slijtage, alleen wat veeg sporen.
Heel wat later de kop er af:
Ik dus blij, zuigers zien er prima uit, cillinderwand ook, geen detonatie schade oid.
kleppen:

Ook niets mis mee, 1 cill heeft een wat donkerdere klep, maar dat komt door gekut met mn boegiekabels.
En toen richting de ketting:
Ik was er dus zegmaar NET op tijd bij, de geleider was al voor 1/3 gescheurd, zoals te zien is er van de bovenste spanner amper wat over :shock: :? Blok heeft nu 170 gelopen, ketting maakte nog GEEN geluid...moet je nagaan...
Dag 2
Vooral veel schoonmaken... Alle pakkings resten van de kop en t blok af kunnen schrapen, ook de pasvlakken van de kappen bij de ketting netjes gemaakt.
Verder nog mn parafan losgehaalt, ik moest even mn ecu code weten voor de jongens van c2motorsports.net, die gaan zoals het er nu naar uitziet voor mn software zorgen, er lag ook en gigantisch berg troep, dus ik heb die ruimte ook even uitgezogen. Morgen nog een nieuw interieurfilter scoren, dan kan de parafan weer dicht.
Verder veel voorbereidend werk gedaan, omdat mn uitlaatpakkingen er nog niet zijn kon de kop er jammergenoeg nog niet op, dus dat komt morgen.
Mn oude vliegwiel is behoooorlijk toegetakeld, er lag ook een genereuze voorraad stof van mn koppeling in de versnellingsbak :P
Oude ketting etc nog.
kleppen
Vandaag hebben we ook de wastegate kunnen fixen, de plunjer sloot de wastegate nieteens netjes af, deze hebben we dus ingeslepen met slijp pasta en die sluit nu netjes, ik heb de veer wat meer voorspanning gegeven.
We hebben ook de flensen weer glad gemaakt, ze stonden allebei bol, dat verklaard ook wel waarom mn pakking er al 2x is uitgeknald. Een tijd geleden heb ik ook gezeik gehad met een afgebroken bout bij mn wastegate, dat heb ik toen een beetje half op kunnen lossen zodat de wastegate een hele tijd vast heeft gezeten met een 2 m6 boutjes :roll: Maar omdat ik nu lekker veel ruimte heb , heb ik de gaten eindelijk netjes kunnen boren zodat de wastegate vast kan met m8 bouten.
Und der turbo inlaat
Dag 3
Vandaag ook weer redelijk wat kunnen doen, opbouwen is anyway vlot op weg
zo staat t karretje er bij, hoop rotzooi:X
Ben vandaag maar begonnen met mn wastegate, de screamer zat met een beugeltje vast aan de downpipe, gevolg was dat de flensen voor geen meter tegenover elkaar zaten, beugeltje losgehaald dus en de screamer gewoon los aan de wastegate gehangen.
Daarna wat gaan rommelen, ik was tot 6uur in mn eentje aan t klooien aangezien mn maatje bij de vw dealer naast zn huis aan t werk was. heb dus totdat hij er bij was kleine klusjes gedaan, ik ga niet onder de auto liggen als ik maar in mn eentje in de schuur ben en er bij hun niemand thuis is.
Interieur filtertje heb ik vervangen, parafan dichtgemaakt, en de vacuum slangen van mn wastegate veranderd, wel weer geel spul maar ik moet ff zwarte slang meenemen op mn werk. Naja de boostcontroller zit dus in iedergavel goed aangesloten zonder kans op lekkende of losschietende slangen.
Sileconen slangen voor de intercooler(die er nog op moesten) alsvast klaar gemaakt.
Blok voor een laatste keer schoongemaakt, en de pakkingen er op
Hier is te zien hoe dik t geheel is met de spacer erbij:X
vliegwiel er op
Koppeling ook. klopte trouwens geen ene reet van de paspennen op t vliegwiel, koppeling kan er maar op 1 manier op, maar zit nu 60graden verdraait, dus ik kan de markeringen op de koppeling niet meer gebruiken om de timing te checken :|
versnellingsbak een beetje gereinigd, priesas ingevet met lekker dik vet dat ook nog is hittebestendig is tot 900 graden, en de plaat(hoe heet dat ding?) die t lager omhoogduwd ff gecleaned in de spoelbak
Kop er eindelijk weer op
Zit nog niet helemaal op moment, de eerste 2 stappen hebben we al gedaan 1e =40nm 2e=60nm, morgen stap 3 en 4, 2x 90graden natrekken. maar dat doen we pas als t blok weer in zn steunen hangt dus moet d ebak er eerst op.
Timing gecheckd, en de bovenste ketting er om. Ondanks de spacer valt t me nog mee hoe erg de timing is verdraait..
Dag 4+5
2dagen in 1x.
We zijn zo lang bezig geweest met sleutelen dat ik gewoon geen tijd had om te posten:P
We zijn vrijdag begonnen met t erin hangen van de bak, die zat er binnen 15min op


tilden m omhoog, en 1 hij viel er in 1x in :mrgreen:
motorsteunen daarna vastzetten zodat we de kop nog 2x konden natrekken.
Daarna wilden we het laatste afdekkapje of de nokkenas ketting plaatsen, maar dat ging gewoon NIET.
De spanner zat klem tegen t kapje en duwde de ketting zo strak als een piano snaar, wat kwam door t omhoog brengen van de kop.
Heel lang staan piekeren en tot de conclusie gekomen dat het dus een reden heeft waarom de amerikanen een type 4 spanner gebruiken, die is korter en loopt niet klem...
duzzzz
Soms heb je geen keuze...
wel ff netjes nameten
succes :W
Toen begonnen met alle onderdelen weer in te bouwen, ik heb redelijk wat dingen netjes bij elkaar kunnen tyrippen zodat het er wat minder rommelig uit zag.
We konden het niet laten
pompiedom
1kg eraf, en de ring hadden we qua diamter al een heel end afgedraait.
ff netjes gemaakt.
Poelie woog 3kg toen hij eraf kwam, nu iets onder de kilo
blokje bijna af
Daarna geen foto's meer gemaakt, na een tijdje konden we starten t was toen zo rond 1 uur snachts.
Bleek dat de injectoren allemaal stonden te lekken, dus t spruitstuk kon er weer af.
blijkbaar hadden we de injectoren niet goed in de galerij geduwd, ze moesten nog een paar mm extra :X
Zooitje wd40 ertussen, en toen wilden ze eindelijk passen.
Uiteindelijk was t vannacht om half 4 dat we t eerste testrondje konden rijden :X

De koppeling is echt ziek zwaar, normaal wegrijden is amper mogelijk en hij beukt in zn rubbers als een idioot, geeft nu echt harde klappen.
Lichtevliegwiel + afgedraaidepoelie is echte ens ucces, ik heb nu best wel een zieke gasreactie
Ik heb ook mn nieuwe boostcontroller ingebouwd
Ik ben bezig met de jongens van C2motorsports.net voor mn software.
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik bij hun een eprom halen + een 4inch maf behuizing+ 4inch filter en sileconenslangen ed.
Ik hoop dat spul zo snel mogelijk binnen te hebben, dan kunnen de intectoren erin en dan gaat de boost omhoog
grtz!